fredag 28 november 2008

Rövare

Felciterad?

Ibland faller det sig att man blir felciterad och då i relativt milda omskrivningar.
Den här gången har jag p ga korrfel i Nya Wermlands Tidning blivit anklagad att jag skulle ha flyttat till Värmland för att "röva". Detta vill jag dementera.
Vad jag sa var att i Stockholm i majoriteten av dem tidigare produktioner jag medverkat i har det absolut erbjudits plats för att undersöka men ibland funnits brist på tid och lokal att PRÖVA något annat. Dvs, att inte ständigt leverera nya tankar och ideer utan även våga gå ifrån material och undersöka något nytt.

Västanå Teater erbjuder detta.

Lemminkäinen skulle nog passa in i ideen att komma till en stad och "röva" men inte jag.

Inte än så länge i alla fall...

Ibland går fiktion och verklighet lätt in i varandra.

http://www.nwt.se/kultur/article74381.ece

Christian Hillborg
Skådespelare, Kopparmanteln

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha HAAAA!!! Love u! Håll i er flickor i Sunne...

barbarella sa...

ha ha, Christham skön-rövaren skulle bli ett bra artistnamn