söndag 5 april 2009

En kronhjort i Sunne

Helt plötsligt stod man på golvet och var en kronhjort….

Det var länge sedan jag stod i en repsal och gjorde djurimpro, ja det var länge sedan jag repeterade över huvud taget… Jag har ju bara lekt polis de senaste sju månaderna. Det känns otroligt spännande att vara igång med att repa denna fantastiska berättelse om Kalevala. Jag vet att detta kommer att bli en alldeles speciell, unik, generös och kul föreställning. Både att se på och att spela.…

Sunne ligger kvar. Inte mycket har hänt sedan sist jag var här (sommaren 2007). Nåja lite har hänt… Bibliotek på gång. Köpis har blivit en Taverna!? Statoilbutiken e nedlagd. Peter Jihdes frisyr från 2003 eller Johan Davidssons från 05 har äntligen kommit till Sunne. Såg den på en hel drös snubbar på Tavernan i fredags... Tjejerna klär upp sig i små dräkter och killarna kör med slitna jeans, snus och kepsen har man bak och fram och pryds av hockeybockeylaget FBKs logga... I övrigt såg det ut som om många just stigit ut ur Big Brotherhuset anno 2002.

Allt detta borde kanske skrämma mig men jag vet att om några veckor kommer allt detta te sig som helt normalt i mina ögon… Raggarbilarna kommer vara fräcka och de kommer att låta som ljuv musik. Vikingarna CD:n kommer gå varm i min stereo. Jag kommer dansa till Linda Bengtzings senaste och sjunga med. Jag kommer sitta där på Tavernan och dricka Lumumba och prata Hockeybockey med en dyngrak Peter Jihde a la 2003… JAG ÄLSKAR SUNNE!! Sveriges redneckdistrikt… faan vad jag trivs här…

Hörs snart!

Henrik Norlén
Skådespelare, Kalevala

5 kommentarer:

Västanå Teater sa...

Vi är glada att ha dig här ditt gamla klövdjur! Glada över att kunna slita dig från allt filmande. Glada över att få placera dig på en riktig teaterscen igen!

Särskilt glada, nu när hockeysesongen är över för Indianernas krocketlag.
Ojojoj,ojojojoj,ojojojojojojojoj!

Jakob

ettjavlaliv sa...

Haha,
anar jag en viss bitterhet över Färjestads förträfflighet? =)

Missionären sa...

Bra skrivet!

mvh
Missionären

fitness sa...

Hej! där stockholmare o välkommen till sköna Värmland. Hoppas du trivs och att du "alltid återvänder som det besjungs i visan om Värmland. Sunne har för mig alltid varit hemma och kommer alltid att förbli, fast jag besöker storstan i emellanåt. Naturen, skogen, kulturen och glädjen i fryksdalen är inte fy skam. Hoppas du haft det bra på spat, med träning och relax vid poolen emellan alla spelningar. Jag har själv inte haft gäldjen att se föreställningen än, men ska försöka att hinna med det innan ni spelat sista föreställningen i Sunne..

Önskar dig en fortsatt bra sommar, vi ses..

/fitnesstjejen

fitness sa...

Hej o tack! för i år..

Nu har jag haft gläjden att se er föreställning. Det var en härlig upplevelse, jag blev mycket berörd av all stämning och alla skådespelare och dansare och deras insatser.

Den stämningsfulla musiken gjorde att man fick rysningar av vällust..

tack för i år och välkomna åter nästa år..
/kerstin