torsdag 10 juni 2010

Affischering i Värmlandsskogen


Idag har jag fått en exklusiv åktur med skådespelaren Björn Söderbäck i östra Värmland, vi har nämligen haft affischerings dag på teatern!

Jag erkänner, jag är inte så bevandrad i dom Värmländska skogarna... Jag minns bara att jag som liten skulle åka till en jaktstuga i närheten av Filipstad och ivrigt sprang mot dörren för att låsa upp när jag såklart
råkade tappa husnyckeln i en djup springa vid dörren. Nä, min mamma var inte så glad när vi efter två timmar hade lyckats fiska upp den med ett grillspett vi hittade i trädgården!

Nåväl, idag har jag iallafall varit i Filipstad, Hagfors, Munkfors plus en massa små samhällen längs vägarna för att affischera. Det som gjorde denna 30 mils långa färd så mycket roligare var att
Björn berättade massor om Värmland. Vi passerade gamla nedlagda bruk, nystartade små bagerier, Nils Ferlin museét, Lars Lerins utställningshall, Sunnemo folkets park där Monika Zetterlund sjungit och såklart Selma Lagerlöfs vackra Mårbacka där dom bjöd på fika!

Det som slog mig var att
det finns så oerhört många eldsjälar i Värmland som brinner för kultur och satsar helhjärtat på sina projekt, en eloge till dom!!!

Vi på Västanå teater satsar också helhjärtat och hoppas att så många som möjligt ska hitta till ladan i sommar och få uppleva våran berättelse, jag hoppas vi utökade chansen för folk att hitta till oss genom denna kraftinsats av affishering i hela Värmland idag!

Nu ska jag sticka till ladan, vi har publikskola ikväll...

Ida Steén
Skådespelare

2 kommentarer:

Västanå Teater sa...

Vilken härligt rough ram ni hittade till era tre uppsatta affischer! Ni må vinna tävlingen med vackraste inramningen men hur blir det med antal uppsatta?

Jakob Htz H

Inger sa...

Engagemanget är stort i skogslänen. Det gäller i alla sammanhang och alla invånare. Det märks riktigt tydligt när det t.ex. ska röstas i musiktävlingar.

Den där tappade nyckeln måste varit ett trauma. Har du hämtat dig än? ;)

Lycka till med föreställningarna i sommar.

Stor kram från moster.