söndag 13 juni 2010

Regissörens röda penna

Ojojojoj...

Nu är vi inne på slutspurten och Leif Stinnerbom har plockat fram röda pennan (den som stryker text för att vi ska få ett bättre flöde i föreställningen).
Det är alltid läskigt när mattan rycks bort under fötterna nära premiären för så kan det kännas när man som skådespelare har byggt sina bågar genom pjäsen och börjar hitta sin resa för karaktären då plötsligt orden försvinner...

Strykningarna kommer såklart för att ni ska få en ännu finare teaterupplevelse och vår berättelse ska bli så tät och spännande som möjligt så jag går hem och funderar, reflekterar, tänker lite nytt, jobbar vidare och hittar nya bågar!

Två veckor kvar och jag kastar stafettpinnen vidare till nästa bloggare.

Vi ses i sommar, kära publik, utan er skulle det inte bli någon föreställning och jag längtar efter er av hela mitt hjärta!!!

Ida Steén
Skådespelare

2 kommentarer:

Garbo och jag sa...

Har ni satt upp några affischer i Kristinehamn?

Hör av er annars, så ordnar jag det..

Lycka till med sommarens uppsättning!

Västanå Teater sa...

Tack för erbjudandet! Jag ska höra mig för hur det ser ut.

MVH Jakob Htz H.