torsdag 24 juni 2010

Genrep

I kväll är det genrep. Drygt fyrahundra människor ska se vår föreställning av En Midsommarnattsdröm för första gången. Det ska bli härligt med nya ögon och öron i salongen. Vi behöver det. Vid en eller annan tidspunkt kommer man till ett skede i repetitionerna där man liksom inte kommer längre. Det finns naturligtvis alltid saker man kan slipa på. Men det är inte säkert att det tar en längre. Första mötet med publiken brukar alltid ta en längre. Det ska bli fantastiskt roligt!

Min norska kollega Rune Temte (Puke i föreställningen) svängde just in på grusuppfarten. Jag hörde knastret under hans däck. Nu ska vi dricka en ljuvlig italiensk kaffe och prata en stund, innan vi ska putsa färdigt, då dagens repetitioner startar kl. 11.30. Genrepet börjar kl. 18. Det blir en lång dag. Varmt välkomna kära genrepspublik!

Jakob Hultcrantz Hansson
Skådespelare

2 kommentarer:

Pennelina sa...

Jag såg Kalevala ifjol med skrivarkursen från Ransäter och blev helt såld! Hade det inte varit för att det var slut för säsongen så hade jag tagit med familjen och gått en gång till!

Så, i går tog jag med mig min man och mina två söner (21 & 22 år) till Berättarladan och utställningen.

Från den 5-16 juli är jag gästbloggare på Sunnebloggen. Då kommer jag berätta om hur vi upplevde kvällen :-D

Kramar från mig och familjen till er alla!

Västanå Teater sa...

Kul att du gillade Kalevala. Ser fram emot Sunnebloggsläsning från i morgon.

Igår var det varmt i BerättarLadan. Många liter vatten gick åt.

MVH
Jakob Hultcrantz Hansson